3 Nisan 2014 Perşembe

Kardeş Kıskançlığı




Herkese Merhaba,

2 yıl önce 2. çocuğum yani minik prensim dünyaya gelene kadar bu konuyu hiç bilmiyordum hamileyken bile yaşamamıştık ama dünyaya geldikten sonra bizi bu kötü süpriz bekliyormuş habersizdik. Hamilelik döneminde hiç kıskançlık olmadığı için tam aksine sabırsız bir abla vardı kardeşini bekleyen biran önce gelsin istiyordu.

Minik prens dünyaya geldi ve daha o gün ufak ufak Lival ablamızın kıskançlık belirtileri başgöstermeye başladı. Tabiki daha doğumdan önce herkesle konuşulmuştu bu konu hani olurda olursa diye herkes minik prense değil Lival e ilgi göstersin diye ve dediğimiz gibi de yaptık aslında ama yanlış mı yaptık yada hata neredeydi inanın hala bulabilmiş değilim. Ama şu varki 2 sene oldu aslında yeni doğduğunda ki kıskançlık hiçbirşey değilmiş büyüdükce kıskançlık azalır dedikce biz daha çok arttı. En ufacık birşeyde Ercüment'e misal aferim oğluma diyoruz doğru birşey yaptığında Lival hemen ya ben! genelde Ercüment'e birşey dediğimizde bu lafı kesin duyuyoruz:) yada onu daha çok seviyorsunuz beni sevmiyorsunuz. Alşverişe gidiyoruz Lival yanımda olunca Ercüment'e birşey almıyorum fazla Lival'e daha çok şey alıyorum ama gelin görünki ona daha çok şey aldın bana hiçbirşey almıyorsun oluyor. Yani ne yaparsam yapayım hep Ercüment'i seviyor falan oluyorum. İlk zamanlar çok arşatırmalar yaptım bu konu üzerine kitaplar okudum internette araştırdım hatta pediatri ye bile götürdük ama hiçbirşey fayda etmiyor maalesef. Biryerde şöyle bir cümle okumuştum Kardeş kıskançlığı olmasın diyorsanız sadece 1 çocuğunuz olmalı ve bu cümle gerçekten çok doğru bir cümle. Biz 2 senedir çektik ve hala çekiyoruz umarım ki bir zaman sonra kaybolur yada azalır çünki şu dünyada ve bu devirde bana göre insanın bir kardeşi olması ve birbirlerine bağlı olmaları herşeye değer. Benim gibi bu durumdan çok çeken var mı aranızda siz nasıl baş ediyorsunuz bana belki biraz fikir verebilirseniz belki bir faydası olur yinede...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder