1 Kasım 2013 Cuma

Kolay ve Pratik




Bu akşam ki yemek menümüzzz. Menümüzü Lival hanımın isteğine göre düzenledik bugün. Ev yapımı schnitzel yanına patates püresi ve benim almanyadan getirdiğim özel kızartma sosummm. Belli etmiyorum ama bende seviyorum bu menüyü:) özellikle sosss harika ete verdiği lezzeti tarif dahi edemem. Herkezin bildiği menülerdir ama ben yinede tariflerimi yazayım:)

Patates Püresi 
- 4 adet patates
- 1 su bardağı süt
- 1 yemek kaşığı tereyağ
- az bir miktar kaşar peynir
- tuz

Hazırlanışı

- patatesler haşlanır 
- patatesler haşlandıktan sonra ezilerek püre haline getirilir ezilirken içine biraz terayağ ekliyorum ben 
- tencereye süt koyulur üzerine ezilmiş patatesler dökülür. biraz kaynayıp koyulaştıktan sonra kaşar peyniri ilave edilir
- en son olarak tüz ilave edip altını kapatıyoruz

Ev Yapımı Schnitzel

- tavuk göğüsleri güzelce yıkanarak bıçak veya ezici bir aletle inceltilir
- bir tabağa yumurta üzerine tuz ve karabiber, bir diğer tabağa ise galeta unu veya ben evde kendim ekmek kurutarak yapıyorum onu kullanabilirsiniz
- tavuk göğüslerini ezdikten sonra ilk başta yumurtalı tabağa batırarak heryerine bulaşmasını sağlıyorsunuz ardından hemen galeta ununa ve sonra tavaya
- güzelce kızardıktan sonra servise hazırdır

Kızartma Sosum

Sosum için sizlere tarifi vermeyi o kadar çok isterdim ki maalesef bende yurtdışından hazır alıyorum ama alma veya aldırabilme imkanınız varsa sakın kaçırmayın derim ...


Afiyet olsun

1 yorum: