21 Ocak 2011 Cuma

TarhanaBaba'dan 5 Kişiye Hediye





TarhanaBaba'yı Tanıyalım


Tarhana baba olarakta adlandırılan Mustafa YELDANLI 1938 Uşak dogumlu. Binlerce yıldır süregelen tarhanayı ev ortamında yapıp satmak fikri 1976 yıllarına dayanır. O yıllarda salça ve tarhana gibi şeyler evlerde yapıldığından ilk anda Mustafa Yeldanlı ya yaptığı işin doğru olmadığı söylendi ve alay konusu oldu. Zamanla ve inatla sabrederek yıllarca bunun savaşını verdi. Tarhana desteklenirse domates, soğan, biber, nane, yoğurt satan köylü ayrı ayrı kazanacak ve Türkiye ekonomisine çok büyük katkı sağlanılacağını dili döndüğünce bürokratlara anlatmaya çalıştı. Kimi zaman ciddiye alındı, kimi zaman yüzüne çok güzel denilip arkasından konuşuldu. 
Basında, televizyonda ve bültenlerde çıkıyor ama destek bulamıyordu. Kendi ifadesiyle meşhurdu ama zengin değildi. Zenginliği Serdar ve İsmail adında iki oğlu olmasıydı. Zaman içinde gıda tüzüğü ve Sağlık Bakanlığından izin alarak bu üretimini geliştirmeye çalıştı. Yine kendi çabaları ile paslanmaz çelik kazanlarda tarhana karıyor iklim ortamında kurutuyordu. Yıl 2005 Temmuz ayını gösterdiğinde artık yorulmuş oğullarına kendisi ile çalışmasını önerdi. Baba oğul değişmesi gereken makinaları değiştirdiler, eksik olanları tamamladılar. Mustafa Yeldanlı nın yıllarca hayalini kurduğu Tarhana Evi ni açtılar. Eksik olan şeyler o kadar çoktuki herşeyin üstesinden geleceklerine inanmışlar ve bunu kısa zamanda başaracaklarına kendilerini inandırdılar. Ve artık Mustafa YELDANLI kenara çekilip iki oğlununda bu işlerle uğraşmasını buraya kadar getirdiği bayrağı zirveye taşımalarını istemekte. 




Tarhana'nın Bilinen Faydaları
* Bol miktarda A,B ve özellikle C vitamini, bol fosfor,iyot,silis,kükürt gibi vücuda çok faydalı maddeler vardır.
* Tarhananın vücuttaki fazla tuzuda attığını belirten uzmanlar,pankreası çalıştırarak insülin ifrazatını artırdığını kanda şeker seviyesini ortaladığını kaydediyorlar.
* Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir.
* Nefes borusundaki pislikleri temizler.
* Damar tıkanıklığı ve daralmasını önler.
* Doğal tokluk hissi verdiğinden dolayı zayıflama ilacıdır.
* Bir çok yiyecekte olmayan P ve K vitaminlerini içerir,P vitamini kanamaları önler ve yumuşatır,K vitaminide kanın pıhtılaşma kabiliyetini artırır.
* Kansere karşı önemli bir koruma sağlayan antioksidan etkili quarcetin açısından en zengin bitki olan soğan tarhananın içindedir.
* Bağırsak temizlemede birebirdir.
* Astım ve Bronşit hastaları için ön tedavidir.
* Çok etkili kolesterol düşürücü,mide asiti düzenleyicidir.
* Soğuk algınlığına karşı etkili vitaminler içerir.
* Cilt sıklığını korur.
* Acidophilus özellikle kadınlarda cinsel organlardaki iyi ve kötü bakterilerin dengelenmesini sağlar.
* Yağ yakma özelliği olduğundan dolayı karın bölgesindeki zararlı yağları vucuttan atmaya yardımcı olur.
* Betaceroten antioksidan görevi görür.(Kansere yol açan ve gözlere zarar verebilecek olan kimyasalları engeller.)
* Yüksek kan basıncı düşürmeye yardımcı olur.



Bize ve çocuklarımaza faydalı bir besinle kampanya düzenlemekten çok çok memnunum İsmail beye bu kampanya için çok teşekkür ediyorum 






Gelelim Hediyelerimize aranızdan 5 kişiye hediye paketi verilecektir hediye paketinde
- 1 adet 1/2 kg acılı TarhanaBaba
- 1 adet 1/2 kg tatlı TarhanaBaba
- 1 adet 1/2 kg mantarlı TarhanaBaba


Katılım Şartlarımız
- İzlyeicim olmanız
- Kampanyayı Blog, Facebook veya Twitter da duyurmanız
- Uşak ve Tarhana hakkında güzel bir yazı yazmanız 


Kampanyamıza 28 Ocak'ta bitecektir, en gec 31 Ocak'a kadar TarhanaBaba adresinden öğreneceksiniz kazanan isimleri ve kazanan kişiler benimle iletişime geçerek bilgileri alınacaktır.


Şimdiden katılan herkese bol şans



76 yorum:

  1. izliyorum kamp. duyurdum http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=702437280. tarhana muhmeteşem lezzetli bi şey. uşakla fazla bağlantım yok egede küçük bir şehir.

    levent us
    levent_us@hotmail.com

    YanıtlaSil
  2. selam

    Tarhanayı çok severim. ÖZellikle kış aylarında sıcak sıcak ne guzel gider .

    http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=100001548535491&sk=wall


    tulay oksuz
    tulayozdemiroksuz@hotmail.com

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Canım facebook duvarımda paylaştım;)
    http://www.facebook.com/?sk=lf&forceClose=1#!/profile.php?id=610387452
    Tarhana diyince,Annem aklıma geliyor annelerin el emeği ile yaptığı vazgeçilmez çorbası ;)
    zehra kulbilge
    zehra_net@hotmail.com

    YanıtlaSil
  4. slm izleyicinim, face de duyurdum linkim http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=1365597790 uşak egede halılarıyla ünlü güzel bir ilimiz tarhana ise soğuk kış günlerinde insanın içini ısıtan en güzel çorba ZEHRA DİNLER tipitip6767@hotmail.com

    YanıtlaSil
  5. izleyicinim
    http://sema-adnan.blogspot.com/2011/01/httplivalimblogspotcom201101tarhanababa.html
    kampanyan ıduyurudm
    siteyi inceledim
    ürünleri çok güzel ben denedim ve memnun kaldım. vitamin deposu özellikle bebeği olan annelere tavsiye ederim. acısız olanları var. Koku kıvam süper. Mutlaka alın derim. Soğuk kış aylarında sofralarımız vaz geçilmezi tarhana çorbası

    bu işini çözmüşler tebrik ediyorum tarhana babayı
    sema kırıcı
    sema_adnan06@hotmail.com

    YanıtlaSil
  6. merhaba tüm şartlarım tamam.facede duyurdum:

    http://www.facebook.com/profile.php?id=100001661120101#!/profile.php?id=100001661120101

    tarhana evimizin vazgeçilmezidir. Ve Uşak da tarhanasıyla ünlüdür.

    yanasip1@gmail.com

    YanıtlaSil
  7. merhaba...
    izlemedeyim.bloğumda duyurdum.
    http://agonya82.blogspot.com/2011/01/tarhana-babadan-5-kisiye-harika-tatlar.html
    bütün kampanyalara katıldım.ama kazanamadım.
    ailecek tarhanayı çok seviyoruz.kızım hergün severek tüketiyor.onun tatması için katılmak istedim.
    uşak halılarıyla meşhur bir şehrimiz.
    EMİNE YAVAŞ
    emineyvs@gmail.com

    YanıtlaSil
  8. izleyicinim
    http://kampanya-sever.blogspot.com/2011/01/httplivalimblogspotcom201101tarhanababa.html
    tarhana en ço ksevdiğim çorbadır. mantarlı tarhanayı ilk defa duydum
    şanslı kişi ben olurum inşallah
    damla ankara
    damla_ankara84@hotmail.com

    YanıtlaSil
  9. Merhaba izleyicinizim.Kampanyayı facebooktan duyurdum.
    http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=100001216665127

    Tarhana Baba, tarhana ve Uşak denince benim aklıma gelen ilk ismimlerden. Katkı maddesi içermeyen hiç bir ürünün kalmadığı şu günlerde Tarhana Babanın tarhanalarını bebeklerimize gönül rahatlığı ile içirebildiğimiz için çok şanslıyız.Umarım doğallığını koruyarak daha nice senler sofralarımızda baş tacımız olur..
    deniz yılmaz
    dsicak@yahoo.com

    YanıtlaSil
  10. mrb izleyicinim kampanyayı duyurdum
    http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001336828349&sk=wall

    tarhana çorbasını bende kızımda çok severiz kızıma bebekliğinden bu yana sürekli içiririm çünkü faydasını çok iyi biliyorum ve yaşadım ayrıca uşak tarhanasıda çok özel ve güzeldir

    ayşegül sargın
    eyuma-3@hotmail.com

    YanıtlaSil
  11. mrb
    izleyicinizim
    facede duyurdum
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100001065283437
    tarhana :)bütün çorbaları cok severim ama tarhananın ayrı bir yeri var bende :) özellikle kışın... Uşak(: 2 sene önce orada oturuyordum ama tasındım.uşak ta tarhanalar acı yapılır genelde:). umarım sanslı kişilerden birisi de ben olurum

    perihan uğurlu
    peri6671@hotmail.com

    YanıtlaSil
  12. merhaba
    şartları tamamladım
    http://www.facebook.com/simgetekin.e
    söylemek istediklerime gelince...
    canım anneciğim Uşaklı fakat yıllardır memleketinden uzak yaşıyor. Hiçbiri memleketten gelen gibi güzel olmaz derler... Anneciğim için katılıyorum çekilişe.Umarım şanslı olurum.

    Simge Tekin
    simge.tekin@hotmail.com

    YanıtlaSil
  13. BEGÜM KANDIR21 Ocak 2011 21:15

    BEN BEGÜM KANDIR.SİTENİZ ÇOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOK
    GÜZEL,MUHTEŞEM,HARİKA,BÖYLE BİR SİTE HAZIRLADIĞINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.BEN SİTENİZİ ÇOK BEĞENDİM,SİTENİZE ÜYE OLDUM,100 ARKADAŞIMI SİTENİZE DAVET ETTİM.KAMPANYANIZI FACEBOOKTA PAYLAŞTIM.http://www.facebook.com/finzoomturkiye#!/profile.php?id=100000759486128
    ÜRÜNLERİNİZ HAKKINDA FACEBOOKTA GÜZEL YORUMLAR YAPTIM.KAMPANYANIN BÜTÜN ŞARTLARINI YERİNE GETİRDİM.
    MAİL ADRESİM:begum_9876@hotmail.com

    YanıtlaSil
  14. Merhaba izleyicinim uşak tarhanasını önce faydalarını yazarak başlamak istiyorum:

    -Uşak Tarhanasında Bol miktarda A,B ve özellikle C vitamini, bol fosfor,iyot,silis,kükürt gibi vücuda çok faydalı maddeler vardır.
    -Uşak Tarhanasının vücuttaki fazla tuzuda attığını belirten uzmanlar,pankreası çalıştırarak insülin ifrazatını artırdığını kanda şeker seviyesini ortaladığını kaydediyorlar.
    - Uşak Tarhanası Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir.
    - Uşak Tarhanası Nefes borusundaki pislikleri temizler.
    - Uşak Tarhanası Damar tıkanıklığı ve daralmasını önler.
    - Uşak Tarhanası Doğal tokluk hissi verdiğinden dolayı zayıflama ilacıdır.
    - Uşak Tarhanası Bir çok yiyecekte olmayan P ve K vitaminlerini içerir,P vitamini kanamaları önler ve yumuşatır,K vitaminide kanın pıhtılaşma kabiliyetini artırır.
    - Uşak Tarhanası Kansere karşı önemli bir koruma sağlayan antioksidan etkili quarcetin açısından en zengin bitki olan soğan Uşak tarhananın içindedir.
    - Uşak Tarhanası Bağırsak temizlemede birebirdir.
    - Uşak Tarhanası Astım ve Bronşit hastaları için ön tedavidir.
    - Uşak Tarhanası Çok etkili kolesterol düşürücü,mide asiti düzenleyicidir.
    - Uşak Tarhanası Soğuk algınlığına karşı etkili vitaminler içerir.
    - Uşak Tarhanası Cilt sıklığını korur.
    - Uşak Tarhanası Acidophilus özellikle kadınlarda cinsel organlardaki iyi ve kötü bakterilerin dengelenmesini sağlar.
    - Uşak Tarhanası Yağ yakma özelliği olduğundan dolayı karın bölgesindeki zararlı yağları vücuttan atmaya yardımcı olur.
    - Uşak Tarhanası Betaceroten antioksidan görevi görür.(Kansere yol açan ve gözlere zarar verebilecek olan kimyasalları engeller.)
    - Uşak Tarhanası Yüksek kan basıncı düşürmeye yardımcı olur.

    Uşak tarhanasının bu kadar faydasını duyduktan sonra şifa niyetine içmek lazım diye düşünüyorum:)
    Hele hele Tarhana babanın yaptığı uşak tarhanası. Bütün malzemeleri doğal ve taze, dalından yeni koparılmış gibi. Kış mevsiminde vitamin yerine içeceğimiz bir tabak uşak tarhanasıyla ne grip ne de soğuk algınlığı yaklaşamaz bize:)
    Kampanyayı face'de duyurdum: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000900175529
    DUYGU EKİCİ dduygu22@hotmail.com

    YanıtlaSil
  15. merhaba şartlar tamam tarhananın faydaları saymakla bitmez kış ayında insanın içini ısıtır sizin tarhananızı denedim hala kullanıyorum çocuğumda faydalarını gördüm uşak şirin küçük bir şehir profilim http://www.facebook.com/home.php#!/home.php#!/profile.php?id=1059639393 selçuk özten sozten5@gmail.com

    YanıtlaSil
  16. Şartlar tamamdır. face duvarımda duyurdum:

    http://www.facebook.com/janeozlemm

    Özlem Çakaloğulları
    bestlit@gmail.com

    Uşak'ın tarhanası harikadır. bir kere uşakta tarhana yeme şansına sahip olmuştum. o tadı asla unutamam. çok lezzetliydi.

    YanıtlaSil
  17. MRHBA İZLEYİCİN OLDUM FACE PROFİLİMDE PAYLAŞTIM..KAMPANYACIECE
    http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=100001672294495
    UŞAK TARHANASI NEFİSTİR..AİLECEK TARHANA YI ÇOKSEVERİZ KIŞ AYLARIN DA BOL BOL TÜKETİRİZ..
    ARZU TOPAÇ
    arzugulsar@hotmail.com

    YanıtlaSil
  18. Merhaba kampanyanı twitter da
    http://twitter.com/#!/cangz33
    face de duyurdum
    http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=100000903221353
    Uşak hakında fazla bilgi sahibi değilim aslında.Ege de küşük bir şehir olduğunu biliyorum.
    Tarhanayı çok severim özellikle Duygu arkadaşımın eklediği bilgilendirmeden sonra daha çok sevdiğimi söyleyebilirim.Umarım Uşak tarhansını tatmak nasip olur.:)
    Emine Kılıç
    emnklc@gmail.com

    YanıtlaSil
  19. bütün şartlar tamamdır canım...
    Tarhanaya kış aylarında bayılırım özellikle karlı yada yağmurlu havalarda camları buhar yapmış evin içinde sobanın yanında olursa bide tarhana benim için ziyafet sofrasına dönüşür.İçinde binbir çeşit vitamin var neredeyse her derde deva...Hasta olduğumuzda annemin hemen kaynattığı evimizden eksik olmaya besin deposu...Uşak'a gelince ben kütahyada okudum ama bir türlü gidip görmek nasip olmadı ama giden arkadaşlarımdan oranın çok güzel olduğunu biliyorum.
    www.facebook.com/hnd.dgrmnc
    hande değirmenci
    handecom@hotmail.com

    YanıtlaSil
  20. slm tüm şartlar tamam uşak tarhanası tatmadım inşallah tatmak nasib olur bursada yapılanlardan alıyorum inşallah çıkarda uşak ınkinin herkese güzel oldugunu söylüyor Tarhanadaki yoğurt ve laktik asit fermantasyonu, kalın bağırsak sağlığı için son derece faydalıdır. Kırmızı biber, soğan ve diğer bitkisel kaynaklı gıdalar ise antioksidan etki gösteren fenolik bileşikler açısından zengin kaynaklardır. İnsan sağlığını koruyucu etkisi bulunan tarhana mutlaka yenmelidir oglum için çok yaparım hatta kendimde bayılırım ama acısız olacak facemde paylaştım http://www.facebook.com/elifkmv elif öztürk elif_kumova@hotmail.com

    YanıtlaSil
  21. mrb izleyicinim kampanyayı facebook ta duyurdum
    http://www.facebook.com/profile.php?id=1013527935
    tarhana deyince aklıma soğuk kış günlerinde içimizi ısıtan o eşsiz lezzet ve tarhana baba geliyor maalesef tarhana babanın ürünlerinden henüz kullanma imkanım olmadı inşş kazanırımda oğluma tarhana baba lezzetini tattırabilirim uşakı görmedim ama egede küçük şirin bir yer olduğunu tahmin ediyorum herkese ve bana bol şans:)
    aylin kurtulan
    aylnkaan@gmail.com

    YanıtlaSil
  22. meryem orhan22 Ocak 2011 14:18

    26 aylık ikizlerimin vazgeçmediği tek şey..bayıla bayıla yiyorlar bende severek yapıyorum....bende çok tarhana çeşidi dendedim..kızılcık tarhanasına kadar denedim..ama denizli ve uşak tarhanası bamşka bir tattı...
    Uşak hakkında çok bilgi sahibi değilim..ama aklıma gelen ilk şey Uşak battaniyeleri...:)

    fazede payaştım...
    tarhanamı bekliyorum...

    meryem orhan

    meryem_orhan83@hotmail.com

    http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=597709722

    YanıtlaSil
  23. izlemeye aldım
    bende tarhana tarifi yazıyım dedim.

    1 çay bardağı toz tarhana
    1 çay kaşığı tuz
    1 tutam kırmızı biber
    2 çay kaşığı margarin
    5 su bardağı ılık su ( veya et suyu içine bulyonda atılabilir)
    istenilirse sarmısakta konulablir ama benim bebeğim olduğu için pek tercih etmiyorum

    Toz tarhana bir kasede bir bardak ılık suyla ıslatılıp eritilir.
    Diğer tarafa bir tencereye 4 bardak ılık suyla silme bir çay kaşığı tuz konur.
    Orta ateşte kaynamaya bırakılır.
    Su kaynamaya başlayınca kase içinde ezip sulandırılmış tarhana,karıştırmaya ara vermeksizin sicim gibi ince bir biçimde akıtılarak tencereye dökülür,karıştıra karıştıra pişirilir.
    10 dk. sonra çorbanız hazırdır.
    Kaselere veya çukur tabaklara boşaltıldıktan sonra içine kırmızıbiber bulunan margarin kızdırılıp çorbanın üstüne dökülerek servis yapılır.
    HAMURU İÇİN anneme sordum o da şu şekilde anlattı
    MALZEMELER
    2 kğ UN ( yarı yarıya olmak üzere irmikde konulabilir..irmik koyu bir kıvam verir.
    1 kğ domates, 1 kğ kırmızı biber, 1-2 adet soğan
    1 kğ yogurt- süzme olursa daha iyi. yok ise 1,5 -2 kğ taze yogurt olabiliristeyen 500 gr kaymakda koyarsa hımmm çok lezzetli olur.
    çörtük,çürtük denilen bir ot vardır baharatçılarda satılır. isteyen bunu akşamdan az suyun içine ıslatır ve suyunu kullanır. değişik bir lezzet ve koku verir tarhanaya.
    250 gr kadar nohut haşlanır püre haline getirilp kullanılır. isteyen tabi. koymasanda olur.
    bir avuç kuru nane-isteyen hamurun içine koysun. istemeyen çorbaya pişerken koysun.
    1 fincan tuz- tuz kullanmayan koymasın
    değişik lezzet isteyenler kereviz sapını kaynatıp,suyunu koyabilirler.

    YAPILIŞI

    Önce domatesler ve biberleri ve soğanları düdüklüde 1 bardak suyla pişirelim. Sulanacak zaten.Sonra süzgeçten geçiririp bir kenara koyalım. Hamurunu yapacağımız kabın içine un,tuz, yogurt ( isteğe göre nohut, irmik, haşlanmış sogan)koyalım. içine süzgeçten geçen domatesimizi dökelim. Ve çokda sert olmayan bir hamur yapalım. Hamur ellerimize yapışmasın. Cıvık ise un ilave edin. Nane kurusunu koyun. Yogurduğunuz kab biraz derin olmalı. Kabın içinde üzerine bir örtü örtmek kaydıyla 21 gün bekleticez. Ama hergün 1-2 kere karıştırmak şartıyla. Şimdi tarhanın şöyle bir felsefesi vardır. 1.hafta ekşir, 2.hafta acır, 3.hafta tatlanır derler. Öyle de oluyor. Eger hamurunuzdan 19 günde hoş bir koku gelirse olmuş,tatlanmış demektir. Hani kendine özgü bir tarhana kokusu vardır yaa.
    Geldik 3 hafta sonraya. Hamurdan kaşık kaşık alarak sofra bezine koyuyorsunuz. Gölge bir yer olacak güneşe çıkarmayın. Vee hamurların kuruyup tavına gelmesini bekleyin. Haa biraz fazla kurudu önemli değil. Elimizde tavını anlamak için hamuru oğuştururuz. Elimize yapışmıyorsa tamamdır.
    Hamurlar kurudu ister elinizde un haline getirin ister robota koyun.Birkaç gün daha havalandırın. Pişirmyeye hazırdır.
    http://gamze-gamzeli.blogspot.com/2011/01/httplivalimblogspotcom201101tarhanababa.html
    gamzeli kız
    gamzeli_0684@hotmail.com

    YanıtlaSil
  24. bebeklıgınden berı reflusu olan ve zor yemek yıyen kızımın en kolay yedıgı ve benım ıcıme en sınen besındır tarhana.tum turk evlerınde sıcacık corba dendıgınde akla gelen ılk corbadır sanırım tarhana.hastalara sıfa..
    usakla ılgılı aklıma ılk gelen karun hazınelerı ve seramık..


    face de paylastım.http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=575254517

    nebahat torlak fırat

    YanıtlaSil
  25. mrb
    tarhanayı çok seven biri olarak bende katılmak istedim
    http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001553970299

    gülşen uysal
    gulsen.1981@hotmail.com

    YanıtlaSil
  26. tüm şartlar tamam face de duyurdum umarım ben kazanırım
    http://www.facebook.com/search.php?q=daymod&init=quick#!/profile.php?id=100000987254318
    hilalka36@hotmail.com
    hilal kahrıman
    uşak tarhanası harikadır umarım kazanırım

    YanıtlaSil
  27. şartlartamamdır uşak hakkında pek bilgimyok battaniyeleri meşhur sanırım tarhanababa ismini internette çok sık duyar oldum çok merak ediyorum inşallah kısmet olur
    tarhana çorbasını çok severim
    facede duyurdum nurtenturhan
    http://www.facebook.com/reqs.php#!/profile.php?id=100000708403322
    nurtenerol71@hotmail.com

    YanıtlaSil
  28. Merhaba izleyicinizim.Kampanyanızı facebookta paylaştım.http://www.facebook.com/profile.php?id=100001005316287 Tamamiyle sağlık ve besleyici özelliği bulunan UŞAK TARHANASI bu gün artık Doktorların tavsiye yaptığı yiyecekler arasında. İçeriği gereği insan Vücuduna faydaları saymakla bitmez.UŞAK TARHANASI Türk Mutfağı’nın tanınmış bir yemeğidir. Tarhana Türk folk kültüründe türkü ve şiirlerde de pek çok kez yerini almıştır. Yaz güneşinde olgunlaşmış bol hasatın ürünü olan tarhana, sabah kahvaltısı da dahil her öğün yenebilir,kesinlikle bağımlılık yapacak kadar güzel olan uşak tarhanası Vitamin deposudur. Tarhanayı ilk kez Orta Doğu ve Anadoluya Doğu Asyadan gelen Selçuk Türklerinin yaptıkları bilinmektedir. Asyalı Türkler her türlü yiyeceği kurutarak saklamaya çalışmışlar ve yoğurdun saklanması için de Tarhana Çorbasını bulmuşlardır. Büyük bir bölümü yoğurttan oluşan Tarhana Çorbası besleyicidir; ayrıca kuru toz şeklinde olduğu için de uzun süre saklanabilir. Yüksek besin değeri nedeniyle Selçuk ve Osmanlı ordusundaki askerlerin beslenmesinde sıkça kullanılmış ve hala da toplu beslenmenin yapıldığı yerlerde yaygın olarak kullanılmaktadır. Tarhana çorbasının bir çok türü bulunur.Özellikle Uşak yöresinde yapılır.ayşenur erek ereknur@mynet.com

    YanıtlaSil
  29. merhaba:)uşak tarhanası hasta çorbası olarak bilinir ve şifa kaynağıdır.İç Egenin eşsiz diyarlarından soframıza gelen bu bereketi soğuk kış günlerinde içimizi ısıtacak,hastalarımıza şifa,çocuklarımıza deva niyetine her daim içelim,içirelim.
    esra uzunoğlu
    es_rachel8@hotmail.com

    YanıtlaSil
  30. eşimin faceta kampanyayı duyurdum.http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=752940953 hakan uzunoğlu
    esra uzunoğlu

    (ekleyebilir misin?

    YanıtlaSil
  31. TÜM ŞARTLAR TAMAMDIR FACE DE KAMPANYAYI DUYURDUM http://www.facebook.com/profile.php?id=829951519 feride ismailoğlu feride28@gmail.com tarhana kadar besleyici çorba göremiyorum hele kış aylarında sofraların vazgeçilmezi uşakı hiç görmedim ama merak ediyorum inşallah görmek nasip olur herkese bol şanslar

    YanıtlaSil
  32. bu sanslı kısı bn olurum işllah tarhanaya bayılırım hele acılı mukemmel oluyo tum sartlar tamam
    http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=100001722455480
    http://kadinlarlabizbize.blogspot.com/p/diger-bloglardaki-kampanyalar.html
    fatma gündüz fatmeh2005_0907@hotmail.com

    YanıtlaSil
  33. Orta Asya'dan gelen Türkler her türlü yiyeceği kurutarak saklamaya çalışmışlar ve yoğurdun saklanması için de Tarhana çorbasını bulmuşlardır.
    Tarhana çorbasının öyküsü yaygın olan bir rivayete göre şöyleymiş;
    Vaktiyle bir hükümdar, bir fakir evine misafir olmuş. Kendisine ikram edilen çorbayı çok sevip, ev sahiplerine övgüde bulunarak ,
    "bu ne çorbası?"
    diye sorunca, çorbayı hazırlayan kadın ,
    Dar Hane çorbasıdır, kusura bakmayın şeklinde yanıt vermiş.
    fidan demir
    fidanerili78@hotail.com

    YanıtlaSil
  34. Merhaba,
    Kampanyayı blogumda yayınladım.
    http://gizemlitosbaga.blogspot.com/2011/01/yasemin-lival-baba-kampanyas-28-ocak.html

    Ben Manisa-Salihliliyim, Uşak bizim kardeş ilimiz. Tarhana çorbası bizim için ritüeldir. Günün her saati tarhana çorbası pişer evlerde. Dedem rahmetli, sabah kahvaltısında içerdi mesela en çok. Bense öğle yemeğinde severim, bağdan kestiğimiz taze üzüm eşliğinde özellikle. Tarhananın faydalarını hepimiz biliyoruz zaten. Ama damakta bıraktığı tadı bir tek içen bilir...

    Teşekkürler kampanyanız için, bu vesile ile, klasik tarhananın yanında değişik tarhana çeşitlerinin olduğunu da öğrenmiş oldum. Umarım tatmak da nasip olur.

    gizemli tosbaga
    lazyemy@gmail.com

    YanıtlaSil
  35. duyurdum
    http://www.facebook.com/album.php?aid=43057&id=100000620280862&saved#!/profile.php?id=100000620280862
    tarhanayı bizlerde evde yaparız.özellikle acılıyı çok severz.ama uşak yöresinde yapıldığını duydum ama hiç yemedim mutlaka daha profesyonel tattadır.
    ülgenbinici
    ulgenulgen55@hotmail.com

    YanıtlaSil
  36. http://www.facebook.com/update_security_info.php?wizard=1#!/profile.php?id=100000711886687
    bloğu izlemeye aldım
    facebook sayfamda kampanyayı paylaştım
    uşak ve tarhanayla ilgili olarak da yıllar önce bir akrabam uşağa gezmeye gitmişti ve oradan hediye tarhana getirmişti
    tadı hala damağımdadır inşallah tarhana babada bu lezzeti yakalayabilirim
    büşra güngör
    busragngr@gmail.com

    YanıtlaSil
  37. merhaba kampanyayı face sayfamda paylaştım
    uşak hiç gitmedim tarhanasını da çok merak ediyorum
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100001534415425
    deniz_8180@mynet.com

    YanıtlaSil
  38. slmlarrrr
    çok güzel bi kampanya
    tarhanın ne kadar faydalı ve lezzetli oldugunu biliyoruz zaten ama uşak tarhanasının tadını deneme fırsatı olmadı ama çok güzel yemekleri oldugunu duydum tarhanasıda eminim güzeldir
    http://www.facebook.com/profile.php?id=1376051432
    nilüfer karanfil
    nilay.karan

    YanıtlaSil
  39. merhaba canım İzleyicinim.
    kampanyayı duyurdum.http://www.facebook.com/profile.php?id=100001742746283
    Uşak İline hiç gidemedim.Ama Tarhana babadan dolayı duyuyorum.
    Tarhana deyince;Annemin yaptığı tarhana gelir aklıma,Ama yer olmadğı için evde yapamıyoruz.Paket alıyorum onuda beğenmiyorum zaten,Tarhana babayı duydum ama almak daha nasip olmadı...

    YanıtlaSil
  40. tüm şartlar tamamdır

    tarhana deyince aklıma vitaminli çorba geliyor çünkü annem bize hep tarhana yapardı ve vitaminli çorba derdi hasta olmazdık tarhanayı cok severim annecigimin sayesinde

    blogumpa paylaştım
    http://kirnak58.azbuz.ekolay.net/readArticle.jsp?objectID=5000000013509681

    ender özkul
    kirnak58@gmail.com

    YanıtlaSil
  41. merhaba izleyicinim kampanyayı face de duyurdum http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1119291518
    uşak ın ne kadar güzel bir şehir olduğunu duydum uşak tarhanasının da tadına baktım daha önce tadı hala damağımda çok lezzetliydi
    fatma özdemir
    fsonmez44@mynet.com

    YanıtlaSil
  42. merhaba
    şartlar tmm
    kampanyayı facemde duyurdum.
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100000918883581
    Tarhanayı çok çok seviyorum.ama yapan yok malesef:(
    inş bu sefer çıkar bütün kampanyalara katıldım çıkmadı
    Uşak çok güzel bir şehir.İzmire giderken geçiyoruz ve mola veriyoruz.
    Uşakta okuyan arkadaşlarım da var.çok memnunlar.sakin ve özel bir şehir.tarhanası da bir başka özelmiş.ben daha tatmadım
    gruba katıldım
    Nurten Aydın
    makyajsubject@hotmail.com

    YanıtlaSil
  43. tüm şartlar tamam izlemeye aldım facede paylaştım
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100001560380403
    tarhana bebeğimin en sevdiği çorba:)
    filiz sürmelioğlu
    xxflzxx@hotmail.com

    YanıtlaSil
  44. izleyiciniz oldum.
    facebookta kampanyayı duyurdum;
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100000886557907
    uşağı hiç görmedim ama görülmesi gerekenler listemde.keşke görseydimde bol bol güzel yazılar yazabilseydim.tarhana deyince bişey demeye gerek var mı bilmiyorum bilen bilir tarhanayı nasıl şifalı bir çorba olduğunu,çocukluğumuzun vazgeçimezi olduğunu herkes bilir ve yıllardır hiç değişmedi şu andada çocuklarımızın vazgeçilmezi.kokusu,tadı müthiş.

    erkan türkan
    emnsz@hotmail.com

    YanıtlaSil
  45. slm
    tarhanayı duyunca koştum geldim bayılırım sıcak sıcak bol sarımsaklı
    hem şifa hem lezzetli mantarlıyı ilk z duydum farklı çeşitleri olması güzel ama orjinalininde bozulmaması gerek biz öle sevdik öle gördük nese senin izleyicinim kampanyayı tarhanacaı babayı facede duyurdum
    http://www.facebook.com/profile.php?id=1454570806
    şansım bol olsun bu lezzetler için
    umarım benim olur biri afiyetle yeriz
    eda poyraz
    epleda7@gmail.com

    YanıtlaSil
  46. merhaba şartlar tamam izlemeeyım kampanyayı face de duyurdum tarhana taaaa ddelerımızden gelen güzel bir tad çok sağlıklı bizde çocuklarımıza sevdirmeye çalişyoruz benım oğlum çok seviyor profilim http://www.facebook.com/profile.php?id=100001066316928 burak özten aburak24@gmil.com

    YanıtlaSil
  47. merhaba
    izleyiciniz oldum
    kampanyayı facede duyurdum.
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100000189514910
    Tarhanayı çok seviyorum yapımı biraz zahmetli.Faydaları saymakla bitmez.Uşak tarhanası meşhur diye biliyorum.Usta eller de yapılırsa daha güzel olur tabiki.Böyle güzel bir kampanya için Teşekkürler Tarhana Babaya
    Ayla Aydın
    duygusal63@hotmail.com

    YanıtlaSil
  48. Selamlar, izleyicinim.Kampanyayı duyurdum: http://www.facebook.com/home.php#!/nuray.uzunc

    Uşak hakkında çok bilgim yok fakat tarhanayı çok severim ve her hafta pişiririm. Bİz küçükken sabah kahvaltısında bile sadece tarhana çorbası içerdik. Hastalık nedir bilmezdik. Son derece faydalı bir çorbadır. Özellikle baharatla zenginleştirince tadından yenmez :))
    Nuray Çakmak
    nuray.uzunc@mynet.com

    YanıtlaSil
  49. Merhaba, izleyicinim facede duyurdum
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100000541831997

    Egemin şirin kenti Uşak ve annelerimizi bin bir emekle yaptığı mis kokulu tarhanamız buluşmuş, Tarhanababadan mis kokulu, lezzetli mi lezeetli, yiyenlere afiyet, yapanların ellerine sağlık selamet bir Uşak tarhanası halini almış..Bu güzel hediyeleri kazanmak için şimdiden can atıyorum, çünkü maalesef annemin binbir emekle yapmış olduğu tarhanaya ıslak kaşığı daldırınca olanlar oldu, tarhanasız kaldım..

    Berna KARACA
    bernakaracaa@hotmail.com

    YanıtlaSil
  50. izliyiciniz oldum.
    kampanyayı duyurdum.
    http://www.facebook.com/serkan.ugus

    tarahana doğal köy havasını hatırlatıyor bana. ben çok severim ratanayı...

    serkan73ugus@mynet.com

    YanıtlaSil
  51. izliyinizim.
    facede duyurdum.
    http://www.facebook.com/emelimidil

    tarhana soğuk havalarda birbeir içinizi ısıtacak bir çorba gerçekten.

    uşaktan otobusle geçtim ancak gezmişliğim yok. o nedenle ne desem bilmiyorum.

    sadece güzel bir yer olduğunu biliyorum o kadar.

    emelimidil@ilkposta.com

    YanıtlaSil
  52. izliyiciniz oldum.

    güzel bir hediyeli kampanya. bende katılmak istedim.

    duyuryu facede yaptım.

    http://www.facebook.com/cigdem.papatyam

    tarhana çok faydalı bir besin.
    çok severim.

    uşaka gitmedim ancak güzel bir yer olduğunu tvlerden biliyorum. bazen belgesel tarzında tanıtımları oluyor.

    cigdem_papatyam@mynet.com

    YanıtlaSil
  53. cnm izleyicinim;)face ve bloğumda duyurdum

    http://ayteninyeri.blogspot.com/2011/01/httplivalimblogspotcom201101tarhanababa.html

    http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=100001023203045

    uşak acılı tarhana vazgeçilmezim bayılırım acılı tarhanaya..

    ayten kurt öztürk
    kampanya cimcimesi
    ozturk79ster@gmail.com

    YanıtlaSil
  54. Merhaba,

    Kampanyayı biraz geç duydum ama yetiştim sanırım. Facebookta paylaştım. http://www.facebook.com/hergunkampanya.gamzeli81/posts/130439817021791

    Uşak'ı çok fazla bilmiyorum ama gidip görmek istediğim yerlerden biri. Tarhana Baba'nın bütün kampanyalarına katıldım ama daha hiç çıkmadı. Kazanan arkadaşlarım oldu çok met ettiler. Özellikle bebeğimin tatması için kazanmak isterim.

    Teşekkürler

    Şebnem Yorulmaz
    sebo_911@hotmail.com

    YanıtlaSil
  55. merhaba
    Tarhana çok güzel ve sağlıklı bir yiyicek.oldukça da doyurucu çok seviyorum.
    Uşak tarhanası bir başka güzeldir.Tarhana Babadan bu sefer de ben kazanayım:)
    kampanyayı facede duyurdum
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100000462159816
    Esma Aydın
    sheesma@hotmail.com

    YanıtlaSil
  56. uşak aşıkların şehridir. evren dede gelir ilk akla . Evren dedenin sazı ve sezgileri hiç unutulmamıştır.

    Yunanlıların eline geçmiş ama sonunda geri alınmıştır.

    Atatürk'ün sevgili eşi Latife hanımda Uşaklıdır.

    Bir çok uygarlığın izlerini taşır Uşak. Evliya Çelebi Seyahatnamede uşak halısının değerinden bahsetmiştir.

    Tarhana ülkemizde tüketimi fazla olan bir çorbadır. yaz aylarında üretilir ve kışın tüketilir. Tarhana genellikle kabuğu soyulmuş
    buğday kırması veya un ile yoğurt, süt, soğan,domates, kırmızı biber, tuz ve çeşitlibaharatlar katılarak elde edilir.Tarhana kolay
    sindirilen, pişmeye hazır bir besindir. Birporsiyon tarhana çorbası
    yaklaşık, 132 kaloridir.İçine koyulan malzemeler yöreden yöreye göre değişir. değişmeyen
    tek şeyi mis gibi kokusu lezzeti ve besleyiciliğidir. Tarhana Baba tarhana konusunda bir çok çalışmada bulunmuştur. Mantarlı tarhana bebek tarhanası kızılcık atrhanası gibi çeşitleri sunmuştur bizlere. Ev ortamında yapmanın zor olduğu tarhanayı gönül rahatlığıyla tarhana babadan temin edip tüketebiliriz.

    kampanyayı duyurdum izleyicide oldum inşallah kazananlardan olrum :) http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=100001155014295

    ayşe dokuz
    aysemdokuz@gmail.com

    YanıtlaSil
  57. çok güzel bir kampanya kutlarım seni
    izlemeye almıştım
    facemde duyurdum bu etkinliği
    http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Flivalim.blogspot.com%2F2011%2F01%2Ftarhanababadan-5-kisiye-hediye.html&h=7cff4
    uşak hakkında pek fazla bilgi sahibi değilim .ancak tarhanayı çok severim özellikle kış aylarının vazgeçilmez lezzeti .mümkün mertebe elde yapmaya özen gösteriyoruz .
    ilk kez bir tarhana kampanyasına katılıyorum .
    şanslı olan kişilerden olmak isterim
    yuksel blazer
    yuksel611@gmail.com

    YanıtlaSil
  58. Merhaba izleyiciniz oldum.Kampanyayı facebookta duyurdum.
    http://www.facebook.com/?ref=home

    Bir gün kızım daha küçüktü. Hastalandı. Doktora götürdüm. Doktor bana ben Uşaklıyım.Bizim o yörenin tarhanasını bulun.Çocuğa yedirin.Hiç bir şeyi kalmaz dedi.O gün bu gündür kızım başka tarhana yemez.Özel olarak Uşak'tan getiririz.Oraların yoğurdu,domatesi bir başka.Her şeyden önce sevgi var ,emek var.Başarı tabi ki kaçınımaz oluyor.

    YanıtlaSil
  59. Ben yeniyim.inşallah yanlışlık yapmamışımdır.
    email im aynurakdemir@hotmail.com

    YanıtlaSil
  60. slm cnm;şartlar tamamdır facede duyurdum kampanyayı tarhanaya gelince;çocuklugumuzda tanıdıgımız ve kendi çocuklarımızı tanıştırdıgımız,güvenip besleyiciliğine inandıgımız ilk ve tek çorba tarhanadır,yıllardır lezzetinden hiç ödün vermeyen ve bir çok insanın vazgeçemediği değişmeyen lezzet serüveni tarhana;uşak yöresine ait oldugunu bilmiyordum,demekki en güzelini o yörenin halkı yapıyor,emegi geçen herkesin ellerine saglık diyorum ve yiyenlere afiyet diliyorum..
    linkim;http://www.facebook.com/profile.php?id=1510047862/aslı üstün/yakamozperi@hotmail.com

    YanıtlaSil
  61. Tarhana bizim sofraların vazgeçilmezi.Memleketimin meşhur nane ve sarmısak kokusuyla insanı cezbeden emeği zor insan emeğidir.Ve her derde devadır.Ben maraşlıyım..Maraşımız dondurmanın yanında tarhanasıylada meşhurdur..linkim http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=100001478815939 selda kaya server.handan@hotmail.com

    YanıtlaSil
  62. merhabalar

    Eskiden uşak denilince aklıma halı gelirdi uşak halısı taki Tarhana Baba tarhanasıyla tanışana dek. Geçen yıl ilk defa Tarhana Baba tarhanası yemek kısmet oldu iyikide yemişim o gün bu gündür tarhana baba tarhanası pişiyor evimde. Şimdi Uşak denilince ilk aklıma gelen Tarhana Baba oluyor. Bebeklerimin (ikizlerimin) en sevdiği çorba tarhana, içim rahat ederek içirdiğim tek tarhanada Tarhana Babanın tarhanası.

    Tarhana geçmişten günümüze uzanan bir köprü. Hastalara şifa , dertlilere deva , bebeklere çocuklara besleyici gıdadır tarhana. Tarhana denince emek gelir akla , pişerkenki o mis kokusu gelir, bir kase içtikten sonraki doyuruculuğu gelir. Tarhana sevgidir, emektir, şifadır . Tarhanayı seven kültürünü, benliğini,geçmişini seviyor demektir.
    Her derde deva tarhana, ben sevdim tarhanayı Tarhana Babayla.

    http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=100001271963708

    Ayşe pamuk
    pamukşeker06@gmail.com

    dipnot: daha önceden yazdığım yorumumda mail adresim ve ismimi eklememişim şimdi farkettim gezerken.

    YanıtlaSil
  63. Oy Oy Oy tARHANAç))
    öYLESİNE BESLEYİCİ VE DOYURUCU BİR ŞEYKİ,SOFRALARIMIZIN BAŞTACI ÇORBALARIN KRALIDIR TARHANA :)
    BEBEKLERIN EN ÖZEL ÇORBASI,HASTALARIN EN BÜYÜK İLACI,,,BİZDE GELENEK HASTAYA TARHANA ÇORBASI İÇİREK:))
    YAPIMI EMEK İSTEYEN ANCAK TADINA DOYUM OLMAYAN EFSANE LEZZET...

    UŞAK...TARHANA CENNETİ,TÜRKİYENIN EN GÜZEL İLLERİNDEN BİRİSİ,İNSANA HUZUR VEREN BİR DOĞASI OLAN SEVECEN YERLİLERE SAHİP UŞAK..

    FACEBOOK TA DUYURDUM :

    http://www.facebook.com/FIRUZEYNO


    FİRUZAN KARAKAŞ
    firuzeyno10@hotmail.com

    YanıtlaSil
  64. izleyicinim
    facede duyurdum kampanyayı
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100000938797944

    uşak hizmet ehli insanların yeri.....

    Tarhana .....çocukluğuma götürür beni......babaannemin kendi elleriyle hazırladığı ,hazırlarken de emek sarfettiği mis kokulu tarhana....
    kınalı elleriyle yoğururdu,elekten yavaaaşş yavaaş geçirirdi......
    özene bezene hazırlanmış tarhanalar pişirildimi tavuk gibi üşüşürdük başına ...ellerimizde kaşık tabağımıza konan tarhanayı kaşıklarken kendimizden geçerdik.........babaannemin o kadar emekle ortaya çıkardığı enfes kokulu tarhana....yılların yorgunluğu ile sunulurdu tabaklarımıza....öyle lezzetliydiki tadı bir daha öyle tarhana yapan usta bir el ile karşılaşırmıyım derdim.
    tarhanalarınız babaannemin tarhanaları kadar özenle ve hizmetle bizlere sunuluyor eminim tadıda öyledir.

    şengül bağçi
    esmaenes@gmail.com

    YanıtlaSil
  65. Merhaba izleyicinim kampanyayı face'de duyurdum: http://www.facebook.com/profile.php?id=100001054627379

    UŞAK TARHANASI hakkında söyleyebileceklerim aslında pek yok çünkü o güzel lezzeti daha önce hiç tatmadım annemler tarhanayı evde yapıyorlar yani kışın soğuk havalarda içimizi ısıtan tarhana ev tarhanası, umarım buradan bu güzel hediyeyi kazanarak uşak tarhanasının tadına bakabilirim tarhana baba'ya da bu güzel kampanyalarından dolayı teşekkür ederim.
    NURAN EKİCİ ekici.nuran@hotmail.com

    YanıtlaSil
  66. İzlemeye aldım , fb hesabımda duyurdum. Link : http://www.facebook.com/profile.php?id=100001496811558

    Tarhana ve Uşak hakkında yorumum ise : Tarhana biz Türklerin gelenekselleşmiş vazgeçilmez bir lezzeti olmuş durumda. Bol naneli sıcacık bir tas tarhana şifa niteliğinde gelir herkese. Uşak , cennet vatanımızın cennet bölgesi ve tarhana merkezi :)

    Merve Çelik

    sevgiler

    YanıtlaSil
  67. Merhaba,

    Kampanyanızı tesadüfen görüp katılma ihtiyacı hissettim.. Tarhanababa ismini görünce zaten katılmadan geçemezdim. Bir kaç ay önce tarhana babanın sitesini gezip görme şerefine nail olmuştum. Neden mi? Benim 3 tane çocuğum var. Rabbim bağışlasın yumurcaklarımı. Oğlum...Kızlarım 25 ve 6 aylık oldular. Özellikle küçük bebeğim ek gıdalara geçtiği için... ve malesef tarhana yapmayı bilmiyorum.. İşte çocuklarım için güzel ve doğal tarhana arayışına geçtiğimde tanıştım tarhanababayla...Malesef çocuklarıma bağışıklık sistemini kuvvetlendirecek bu tarhanayı yapacak nineleri de olmadı...Ben Denizli'de okudum üniversiteyi. O yıllarda ev arkadaşım Uşak/Eşme'liydi. Ve annesi her hafta bize koli koli erzak gönderirdi. O yıllarda tattım Uşak'ın tarhanasının lezzetini...Rahmetli babam ile memlekete dönerken uğramıştık bi de Uşak diyarına. Ben tarihçiyim.. Babam rahmetli antikacı ve tarihe aşırı ilgisi olan bir adamdı. Uşak o dönem Denizli iline göre fazla gelişmemiş ama sıcacık bir şehir gibi gelmişti adeta...Bilindiği üzre Ege Bölgesi'ni orta doğuya bağlayan meşhur Kral Yolu üzerinde bulunan Uşak kelimesi aynı zamanda Aşıklar Diyarı anlamına gelmektedir. Evliya Çelebi ünlü Seyahatname'sinde bu adı Aşıklar Diyarı olarak yorumlamıştır...Uşak'ta saz ve söz ustası birçok aşık yaşamıştır. Aşıklar halk arasında dilden dile yayılan söylencelere de konu olmuştur. Bunlardan biri Evren Dede söylencesidir. Anlatılanlara göre bir zamanlar Uşak'ın Banaz ilçesinin günümüzde Evren Dede koruluğu denilen bölgesinde, türküler çalıp söyleyen bir Türkmen koca yaşamaktadır. Ezgiler o kadar güzeldir ki; ezgiyi duyan sese doğru koşar ve Evren Dede susmadıkça da yanından ayrılamaz. Bir gün gelir ve artık koruluktan ses gelmez olur. Koruluğa gidenler ise, Evren Dede'den hiçbir iz bulamazlar. Ama Uşak'lılar onun sazından gelen nağmelerin koruluğa sindiğine ve hala rüzgar estikçe onun sazının nağmelerinin duyulduğuna inanırlar.

    Ege bölgesinde güzel ve şirin bu şehir gittikçe gelişmekte.. Rabbim nasip kısmet ederse bu yaz 3 bebeğim ve eşimle bir Ege turu yapmak istiyorum. O zamana kadar bebeğimde yaşına girecek inşallah...Tarhanababamın tarhanalarını yiyip şu gripten de kurtulacak inşallah:)))

    Fazilet Kurtuluş Semis

    Facebook hesabımla kampanyanızı duyurdum...Umarım şanslı katılımcılardan biri olurum..

    http://www.facebook.com/update_security_info.php?wizard=1#!/profile.php?id=1401522177

    YanıtlaSil
  68. tarhana geçmişte günümze kadar süre gelen sıcacık bir lezzet yumağıdır. kimin ne derdi varsa trhana yiyince derdinden uzaklaşacağı söylenir. tarhanayı bir yiyen bir daha vazgeçemez bağımlısı olur derler. üstünde dumanı , içinde nanesi sarımsağı acı biberi , domatesin verdiği ekşiliği , yanında köy ekmeğiyle bütünleşmiştir tarhana. en güzel tarhana anne tarhanasıymış gibi gelir yiyene tarhana babanın tarhanasından tatmamışsa eğer. bir kere tarhana babanın tarhanasını tattıktan sonra anne tarhanasından tarhana baba tarhanasına geçiş yapmak kaçınılmaz sondur.

    uşak denilince akla ilk gelen pek bir değerli uşak halısıdır. tarhana babayla tanışmış olanların aklına ise ilk tarhana baba gelir uşşak denilince. Mustafa Yeldanlı gelir tarhana baba denilince akla.

    tarhana bin yıllık gelenektir görenektir . tarhanasız bir ev tuzsuz bir eve benzer. yiyelim güzelleşelim :)

    http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=1553535882

    şefikanur Büyüksarı
    kirmizigulum@gmail.com

    YanıtlaSil
  69. merhaba tüm şartlar tamam facebook ta duyurdum
    uşak'a hic gitme fırsatım olmadı ama sizin tarhananızı çok duydum umarım deneme şansımız olur bizim ailemizde tarhana hiç eksik olmaz hem yararlı olduğu icin hemde cok sevdiğimiz icin umarım şanlı kişilerden biri olurum
    http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=1631511430

    Tuğçe Yürükler

    YanıtlaSil
  70. izleyicin oldum.
    facebookta kampanyayı paylaştım.
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100001647350538#!/profile.php?id=100001647350538
    1.damak tadı alışkanlıklarla ilgili olduğu için belki de, uşak tarhanası, tarhana çorbaları içinde, en çok hoşa gidenidir.diğer illerin tarhanasından daha zahmetli oluşu, içeriğinin farklılığı tadına tat katar...

    YanıtlaSil
  71. Blogumda yayınladım
    http://cicikanbloglardanhediyeler.blogspot.com/2011/01/yasemin-lival-ve-tarhana-baba.html
    faceduvarımda paylaştım
    nihal kuru
    nihal_kuru80@mynet.com

    face grubuna katıldım
    face adım ecrin nihalati

    Türk mutfağının vazgeçilmez tatlarından olan tarhana çorbası; besleyici, doyurucu ve tamamlayıcı bir besindir. Pişirilirken içine nohut, mercimek, kıyma gibi besinler eklenerek besin değeri daha da yükseltilebilir.

    Diyabet, hipertansiyon ve obezitenin tıbbi beslenme tedavisinde glisemik indeksinin beyaz ekmekten düşük olması ve doyurucu özelliğinin fazla olması nedeniyle tavsiye edilen bir besindir.

    Yoğurt tüketemeyen kişiler ve bebeklerin beslenmesinde çok iyi bir alternatiftir. Ayrıca tahılların fermentasyonu sonucu oluşan tarhana probiyotik özellikte bir besindir.

    Kurutulan besinlerde C vitamini yok denecek kadar azdır bu nedenle tarhana da sofrada salata vb. C vitamininden zengin besinlerle birlikte tüketilirse besleyici değeri artar.(kadınca forumdan alıntıdır)


    bakarmısınız ne çok faydası var bunu tüketmemek ne mümkün özllekile çocuklarınıza mutlaka yedirin derim

    YanıtlaSil
  72. merhaba canım izleyicinim
    facebook profilimde kampanyanı zevkle paylaştım
    http://www.facebook.com/profile.php?id=731717590
    tarhana baba ürünleriyle tanışma şansını yakalamış biri olarak herkese tavsiye ediyorum .pişirildği andan itibaren mis gibi kokusu çok iştah açıcı gerçektenn
    ece kalaycıoğlu

    YanıtlaSil
  73. http://futbolhastasihatun.blogspot.com/2011/01/usak-tarhanas.html

    umarım geç kalmamışımdır.
    tarhana diyince aklıma gelen illerin başındadır Uşak.tarhana mucizevi bir çorbadır. yapımı kolay,lzeetli,şifalı,faydası say say bitmez:) Geleneksel çorbalarımızın en önemlisi:)

    blogumda duyurdum.
    m-3-h-t-a-p@hotmail.com

    YanıtlaSil
  74. izleyicinim ve kampanyayı face profilimde paylaştım : http://www.facebook.com/profile.php?id=1168904692

    İlklerin Şehri Uşak :
    Selanik'ten sonra elektrik sağlanan ikinci Osmanlı kenti özelliğine sahip Uşak ili 1900'lerin ilk yıllarında elektrikten yararlanmaya başlamıştır.

    İlk sanayi kuruluşlarının ortaya çıktığı il olma özelliğine sahip olup ilk şeker fabrikası Uşakta kurulmuştur.

    Ata sporlarımızdan çeviklik, ata binmede ustalık ve zeka isteyen atlı cirit oyunu müsabaka olarak ilk Uşak İlinde yapılmıştır. Karun kadar zengin deyimiyle ün salan Lidya döneminin en görkemli eserleri olarak bilinen altın, gümüş, bronz ve mermerden meydana gelen Karun Hazineleri Uşak Müzesinde sergilenmektedir.

    Bir ev ve el sanatı olan halıcılığın kökeni Orta asya'dan Uşağa göçüp gelen Yörüklerle başlamıştır. Uşak'ta dokunan halılar ilk önce ev ve aile arasında kullanılırken 16.yüzyılda uşak ekonomisinde halıcılığın canlanmasında büyük etken olmuştur.

    Eski Uşak el dokuma halılarının dünya'nın birçok sarayını süslediğini biliyormuy dunuz?

    Alacatene, Döndürme ve Ebem Köftesi Uşağa ait yöresel yemeklerden olup, Uşak Tarhanasının özelliklerini, düğünlerin ve törenlerin keşkeksiz ve bamyasız yapılmadığını biliyormuy dunuz?


    M.S. II. yüzyılda ilk voleybol müsabakalarının Uşak - Banaz İlçesi Akmonia Antik Kentinde yapıldığı biliyormuy dunuz ?

    Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu Mustafa Kemal'in eşi Latife Hanımın Uşaklı bir aileden olduğunu ve bu nedenle Mustafa Kemal'in Uşaklı' ların eniştesi olduğunu biliyor muydunuz?

    Avrupa ticari liderler kulübü tarafından Fransa'ya çağrılan Sesli Tekstil Firmamızın Avrupa kalite ödüllü Türkiye'nin ilk garanti belgeli battaniyesini ürettiğini biliyormuy dunuz?

    Tanrı Kybele döneminde dünya'da ilk sünnet törenlerinin Muratdağı'nın Uşak sınırları içinde kalan güney bölümünde yapıldığını biliyormuy dunuz?

    İlk Çocuk Kütüphanesinin kilimleriyle ünlü Uşak'ın Eşme ilçesine 10.09.1953'te açıldığını biliyormuy dunuz?

    İlk Tunç Çağı mezarlığı Uşak İli, Sivaslı İlçesi, Selçikler Köyünün kuzeyindeki Akarcaköy'dedir.

    TARHANA :
    Tarhana Türk folk kültüründe türkü ve şiirlerde de pek çok kez yerini almıştır.

    Tarhanayı ilk kez Orta Doğu ve Anadolu'ya Doğu Asya'dan gelen Selçuk Türklerinin yaptıkları bilinmektedir.

    Asyalı Türkler her türlü yiyeceği kurutarak saklamaya çalışmışlar ve yoğurdun saklanması için de Tarhana Çorbasını bulmuşlardır.

    Büyük bir bölümü yoğurttan oluşan Tarhana Çorbası besleyicidir; ayrıca kuru toz şeklinde olduğu için de uzun süre saklanabilir. Yüksek besin değeri nedeniyle Selçuk ve Osmanlı ordusundaki askerlerin beslenmesinde sıkça kullanılmış ve hala da toplu beslenmenin yapıldığı yerlerde yaygın olarak kullanılmaktadır.

    Tarhana çorbasının bir çok türü bulunur. Anadolu'da en çok Kastamonu, Kahramanmaraş ve özellikle Uşak yöresinde yapılır.

    TARHANA İSMİNİN KÖKENİ “DAR HANE” ÇORBASI

    Tarhanayı tüketen kültürlerde ismin nereden geldiği konusunda çeşitli rivayetler olsa da kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Yunan Mutfağında “tarhana” olarak tanınan tarhananın Balkan Mutfağına girişi Osmanlılar döneminde olmuştur. Anadolu da en çok kabul gören söyleni şudur:

    Vaktiyle bir hükümdar seferlerinden birini yaparken, bir fakirin evine misafir olmuş. Sıkıntı içinde ne ikram edeceğini şaşıran köylü kadın çabucak bir çorba kaynatıvermiş.

    Hükümdar kendisine ikram edilen çorbayı çok sevip, ev sahiplerine övgüde bulunarak "Bu ne çorbası?" diye sorunca, çorbayı hazırlayan kadın "Dar Hane çorbasıdır, kusura bakmayın. Afiyetle yiyin!" şeklinde yanıt vermiş.

    (Dar Ev, Darda olan Ev, Yoksul Ev manasında...) Yapımı, saklanması ve pişirilmesi çok kolay hem de çok besleyici ve lezzetli olduğundan yerleşik ve göçebe kültürlerde kullanımı yaygınlaşan “Dar Hane” çorbasına zamanla “Tarhana” denmeye başlanmış.

    Kerman Ataş
    k_atash@hotmail.com

    YanıtlaSil
  75. ohh çok şükür ne zamandır beklediğim kampanya. ben de ne zamandır tarhana baba tarhanasıyla tanışmak istiyorum. bir insan, bir çok insanın kıymetini bilmediğinden burun kıvırdığı tarhana için günlerce üzülür mü? evet üzülür. ben, adı meşhur tadı meşhur, tarhanayı herkese sevdirecek, sevgiyle imal edilen tarhana babanın cömert kampanyalarından hediye kazanamadım diye çok üzüldüm. bu sefer olur inşaallah. çok iştahsız 2 küçük oğlum için en büyük gizli silahım tarhana. onların sevdiği bir çok yemeğe vitaminini alsın diye azıcık da olsa katmaya çalışıyorum. duydum ki tarhana baba tarhanalarını içen tarhanadan vazgeçemiyormuş. sevgiyle işlenen her ürün kalbi bulur. yukardaki kampanya tanıtımı için seçilen tarhana babanın fotoğrafı bile bu işi ne kadar sevgiyle yaptığını anlatmaya yetiyor bence...
    ben diyorum ki biz annler olarak bu güzel değerimize sahip çıkalım.evlerimizden eksik etmeyelim. çocuklarımızı bu altın besin kaynağından mahrum etmeyelim. kışın antibiyotik içmemek için tarhana için. sevin sevdirin...

    YanıtlaSil
  76. kampanya duyuru linkimi eklememişim
    http://www.facebook.com/KareFcbook/posts/137797842949780
    karesayfa@gmail.com

    YanıtlaSil