1 Nisan 2014 Salı

İlk Okul 1 e Tekrar Başlamak:)




Merhaba Herkese,

bugün biraz dertleşmek istemiş olabilirim :) 


1. sınıfa giden Lival Hanım ile birlikte bende tekrar 1. sınıfa başlamış bulunmaktayım:) o kadar sene sonra farklı bir ülke yeni bir sistem benim içinde fazlasıyla zor oluyor. İlk okul açıldığında 2 ay boyamaydı falan derken kolaydı ama harfler ve sayılara başlandığından itibaren bugüne kadar ve gittikce zorlaşan bir sistem. İlk olarak e harfinden başladık ve o harfi tam anlamıyla yazabilmek 1 haftamızı aldı diyebilirim. ondan sonra hepsi ard arda ve günde en aşağı 20-30 sayfa ders hiç abartısız o kadardı. İnanın ben bile bunaldım ki çocuklar nasıl bunalmasın. Sabah 8:30 Öğlenden sonra 16:00 da okuldan geliyorlar ve hemen derse gömülüyoruz ki saat 21:00 yatak saatimiz bitmiyor o saate kadar ne oyun oynayabiliyorlar ne tv ne başka birşey ders ve direk uykuya. Bazen keşke Etüt e göndermeseydik diyorum o zaman okuldan daha erken çıkarak derslerini daha erken bitirebilirdi diye ama bazen de iyiki göndermişiz diyorum faydasıda olmuyor değil. Yeri geliyor hala biz ağlayarak ders yapıyoruz. Gerçi ödevler artık 10-15 sayfaya düştü ve okuma oluyor 1-2 kitap. Herkes benim gibi dertlimi acaba bu konuda ve her okul bizim kadar çok ders veriyormu merak etmiyor değilim. Gerçi benim zorluğum birazda benim ufak pıtırcıktan dolayı :)

Sizler de durum nasıl?

6 yorum:

  1. Kolay gelsin cok cok zor bir sey bende 1. Sinifa giden bir minige odev yaptiriyorum. Evde zorla yapiormus odevini saatlerce ugrasiyorlarmis benimle 1.5 saatte bitiyor benden cekindigi icin ama ogretmenler gercekten fazla odev veriyor hergun mutlaka bir kitap okuyup anlatma 2-3 adet yapilacak ve deftere yazilacak fotokopiler, matematikten bir suru toplama islemleri... cocuklarin cani sikiliyor bir sure sonra o kadar odev var ki canlari sikilinca odev yaptirmakta zorlasiyor ne yazik ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizdede durum aynı canım bir yerden sonra yapmak istemiyor ağlıyor amann tanrım yani:)

      Sil
  2. benimkiler kreşteler şu an rakamlar ingilizce şarkılar gırla gidiyor ama allahtan ödevleri yok 1. sınıfa başlayınca beinim işi bırakmam şart olur sanırım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım kreş çok güzel bizdede harikaydı ama 1. sınıf hele sende birde iki çocuk Allah kolaylık versin şimdiden

      Sil
  3. Benim kardeşimin oğlu 2.sınıfa gidiyor. Geçen senede bu senede öğretmeni şükür makul derecede ödev veriyor. Arkadaşımın oğlu 1. sınıf ama oda aynı sizin gibi , artık çok sıkılıyor iyice bıktı ağlıyor devamlı diyor annesi ,gerçekten bana bile çok fazla geliyor çocuk ne yapsın diyor. Bence bu biraz öğretmene bağlı bir şey sanıyorlarki öğrenciye çok ödev verince zeki olur. Aslında bıktırmasalarda çocuklar zevk alarak gitseler okula , işte kolay gelsin . Şu döneminde bir sonuna gelsekte kurtulsa yavrucuklar :))

    YanıtlaSil
  4. Aynı düşüncedeyim canım okulu sevdireceklerine soğutuyorlar maalesef az kaldı sonuna diye avutuyorum kendimi ama daha bar yani:)

    YanıtlaSil